fredag 18 maj 2012

3:e dagen

På tredje dagen var det ju dags för varuplock, och det gick riktigt bra. Malin och jag var ett bra team och vi fixade det mesta själva. Härligt!!! Resten av dagen var vi med våra mentorer, men de "släppte" oss också väldigt mycket själva. Konstigt, i måndags var man helt förvirrad, men idag kunde man sälja t ex mp3-spelare som man inte alls eg vet så mycket om, men kunden såg sååå nöjd ut då han gick mot kassorna. :) Vi fick också en utmaning av butikschefen, "kan vi sälja 5st 10-pack med batterier till kunderna i var, förstår ni hur mycket det lilla genererar i pengar under en dag, eller ett år? Så vad säger ni, kan ni sälja 5 st förpackningar till våra kunder idag?" Sådant taggar ju mig!!! Och: gissa VEM som faktiskt lyckades sälja 5 st under dagen? Jo, JAG så klart! :) :) :) Något som vi alla är väldigt förundrade över är hur LÄTT vi blivit ett team. På 3 dagar har vi verkligen svetsats samman och vi har ROLIGT ihop! Så man kan ju tänka sig hur ROLIGT vi kommer att ha i nästa vecka, då vi åker till Insjön för Teambuilding/Utbildning. Sedan ska vi ju tillbaka till Uppsala i 2 dagar, vilket också blir bra, för jag tycker jättemycket om människorna som jobbar där, och särskilt då min mentor :) Jaja, ni SKA slippa läsa mer om mitt nya jobb nu...men det är ju liksom det som livet "handlar" om just nu ;) kram kram

3 kommentarer:

  1. Härligt att det går så bra :) kanske det är så att ni får ta hem och prova produkter för att kunna sälja dem bättre med ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att det funkar så bra :) Önskar dig all lycka!

    SvaraRadera
  3. Det är bara så viktigt att det stämmer med de man arbetar med eftersom man tillbringar mycket tid tillsammans. Kramis Mamma Mia

    SvaraRadera