tisdag 15 maj 2012

Veckans Real life - fåfänga

Den här veckan SKA jag hinna med att vara med i Yohannas Real life utmaning Fåfänga. Vad ÄR fåfänga egentligen? Är DU fåfängd? Jag tror att ALLA människor drabbas av Fåfänga, någon gång under deras liv. Även de som jag brukar kalla för "Skogsmullar". Då jag var i övre tonåren var jag VÄLDIGT fåfäng. Jag gick inte ens ut med hundarna utan att pudra näsan, slänga en sista blick i spegeln innan jag gick ut - och jag bodde PÅ LANDET !!! HUR många kunde jag springa på där ute i skogen??? Brun utan sol, lösnaglar, puder och läppstift hörde till standardutrustningen... I dag är jag säkert fåfäng också, men på ett annat sätt. Självklart vill man inte att folk ska tycka att man inte ser bra ut, och självklart gör man sitt yttersta, men OM någon skulle tycka att jag inte "duger" så är jag nu så pass gammal och erfaren (wohooo!!!) att jag kan se över det. Jag vet att JAG duger - för mig! Att gå ner 67 kg var ju en riktig resa, och först var det roligt, men efter ett tag upptäckte jag hur YTLIGA folk är! Jag HATAR verkligen att få kommentarer som "Gud vad SMAL OCH SNYGG du blivit!" Va??? Var jag inte snygg förut ??? Har dessa människor bara LÅTSATS vara mina vänner och inte sagt något??? I dag har jag några kilon som jag vill bli av med, men INTE för fort och INTE av samma anledning som förra gången. Då var det en ständig press för att jag skulle få min hudoperation bekostad av Landstinget. Nu är det mest för att jag bara vill kunna köpa en annan storlek på kläderna och att jag ska känna mig bekväm i min egen kropp. Jag ser ju mig själv som en 132kiloskluns fortfarande... Jag har flera PLASTIKOPERATIONER på min önskelista, jag vill operera armarna, bysten, låren och lite på ryggen, med dessa är ju inte "riktiga" plastikoperationer, mera lite "fix" för att jag ska känna mig bekväm i mitt nya jag. Lös hud är INTE något man vill visa upp och hindrar mig i min vardag! Jag tycker det är helt ok att plastikoperera sig - så länge som det handlar om att försköna det man redan har. Att operera in silikon här och där bara för att "det är snyggt" (vilket det ju sällan är, vem vill ha Ankmun liksom???) är inget för mig! I morgon börjar jag på nya jobbet och därför MÅSTE jag ju färga håret ikväll - så mina gråa hår (schyyyyy) försvinner, för jag KAN ju bara inte träffa mitt nya team och låta dem se att mitt hår inte är brunt helt och hållet :) Sådan fåfänga handlar det mer om idag, att liksom DÖLJA vissa "skavanker" som kommit med åren. Men vissa dagar kan jag dra på mig ett par tights, på med en stor tjocktröja och "bara vara Jenny"...och DET tror jag har med mognad att göra... eller vad tror ni` Puss!

5 kommentarer:

  1. Här har du en till som är fåfängd.

    SvaraRadera
  2. Kul och bra.
    Jag âterkommer med sammanställningen i morgon.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  3. Tror nog att alla är fåfängd på olika sätt och i olika stadier i livet. Så har dte varit för mig i allafall. Kram

    SvaraRadera
  4. Sâ-där-ja. Nu ligger veckans sammanställning ute:
    http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/may/sammanstallning-real-life-fafanga.html

    Tack för att du var med denna veckan. Jag blir alltid lika glad.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
  5. Jag färgar oxå håret, jag är inte redo för att vara gråhårig än...

    SvaraRadera